UWAGA!!! Nowa strona ZS Bielice - witamy!!

Światowy Dzień Turystyki

27.09 obchodziliśmy Światowy Dzień Turystyki.
Z tej okazji Pani Ewelina Banaszkiewicz, nauczyciel przedmiotów turystycznych zaprosiła klasy turystyczne na prelekcję dotycząca jej wyprawy na Sporady Polnocne.
Uczniowie zapoznali się z atrakcjami przyrodniczymi wysp Skiathos, Skopelos i Alonissos. Podczas 2 godzinnej prezentacji młodzież miała okazję zobaczyć zdjęcia greckich wysp, poznać największe atrakcje wysp znanych z filmu Mamma Mia. Uczniowie mogli się dowiedzieć dlaczego greckie domki są białe i dlaczego Grecy tak lubią kawę frappe.
Na deser zaserwowano typowe greckie przekąski - słodycze przywiezione wprost ze słonecznej Grecji.
Z turystycznym pozdrowieniem☀️⛵️🌴

tur

ŚWIATOWY DZIEŃ TURYSTYKI

Kolejny raz uczniowie klas Technikum Obsługi Turystycznej świętowali Coroczny światowy Dzień Turystyki. Święto zostało ustanowione w 1979 roku z inicjatywy Światowej Organizacji Turystyki działającej z ramienia ONZ. Obchody mają kształtować społeczną świadomość dotyczącą znaczenia i roli turystyki we współczesnym świecie.Tegoroczne hasło to " Turystyka i rozwój społeczeństw"Klasa II i IV TOT zaprosiły III klasy Gimnazjum oraz I klasę LO na prelekcję dotyczącą historii turystyki na przestrzeni wieków. Podczas prezentacji uczniowie mieli okazję poznać postać Thomasa Cooka - uważanego za ojca masowej turystyki, który otworzył w Anglii pierwsze biuro Podrózy na swiecie oraz zapoznali się ze współczesnymi rodzajami turystyki - takimi jak turystyka survivalowa czy tanatoturystyka.
Uczennice klasy I TOT przygotowały stoisko gdzie chętni mogli rozwiązać krzyżówkę z hasłami - ciekawostkami podróżniczymi.
Uczniom pomagała Pani Ewelina Banaszkiewicz

Bielice ruszają w świat

Bielice ruszają w świat - z Pragą i Dreznem są za pan brat!
Dzień 1
Drezno- nie tak odległe
Wycieczkę rozpoczynamy 19 maja o godz. 5.00 w Bielicach. Po zajęciu miejsc w autokarze wyruszamy do Niemiec. Około godziny 12 rozpoczynamy „nalot” na Drezno. Oszałamiające Stare Miasto  i pierwsze „Guten Tag” przy kupowaniu pocztówek. Zwiedzamy barokową Katedrę pw. Św. Trójcy, Nową Synagogę, jedną z najnowocześniejszych tego typu budowli na świecie, a także barokowy protestancki Kościół Marii Panny- jeden z największych  budynków wzniesionych z piaskowca. Po południu udajemy się do największej twierdzy górskiej w Europie – Konigstein. Wieczorem przekraczamy granicę z Czechami, ponieważ nocujemy w Teplicach.

Dzień 2
Ponownie jesteśmy w Dreźnie J. Zwiedzamy Szklaną Manufakturę- jedyną w swoim rodzaju fabrykę Volkswagena Phaton`a, a także ekskluzywnej marki Bentley; Muzeum Higieny, w którym znajdują się cenne eksponaty, elementy do samodzielnego wypróbowania oraz medialne instalacje. Zaraz potem Pałac Zwinger, a w nim Galeria Starych Mistrzów; Muzeum Porcelany, Salon Matematyczno- Fizyczny (światowej sławy zbiory historycznych zegarów i przyrządów naukowych, do których należą kule ziemskie i niebieskie, fascynujące przyrządy optyczne, astronomiczne i geodezyjne do obliczeń).  Po południu wracamy do Czech. Tym razem nocleg w Pradze. A wieczorem … „Lopez wszędzie, Pitbull wszędzie, co to będzie, co to będzie?” czyli Grające Fontanny.

Dzień 3
Do „Czech” razy sztuka- czyli Praga oczami uczniów.
Dzień rozpoczynamy od wizyty w Muzeum Techniki. Następnie spacer po Hradczanach- królewskiej dzielnicy. Zwiedzamy Katedrę św. Wita- miejsce spoczynku władców czeskich, Zamek Królewski- największy pod względem powierzchni zamek na świecie, Nowy Pałac- obecnie siedzibę prezydenta, gdzie ogromne wrażenie robi na nas uroczysta zmiana warty. Przechodzimy Złota Uliczką i kierujemy się w stronę Mostu Karola. Zatrzymujemy się przy jednym z najsłynniejszych na świecie zegarów astronomicznych- praskim Orlojem. Spacer po Pradze kończymy na Placu Wacława. Około 18.00 przekraczamy granicę z Polską. Nocujemy w uzdrowisku Duszniki Zdrój.

Dzień 4
Między skałami
Dzień rozpoczynamy od zdobycia najwyższego szczytu Gór Stołowych- Szczelińca Wielkiego, następnie kluczymy malowniczym labiryntem skalnym- Błędnymi Skałami. Zwiedzamy jedyną   w swoim rodzaju kaplicę Czaszek, której ściany i sufit pokrywa ok. 3 tys. czaszek i innych kości ludzkich. Ostatni wspólny spacer po pięknym uzdrowisku Kudowa Zdrój i wyruszamy w drogę powrotną do Bielic. Żal wracać do domu, ale niezastąpione wspomnienia pozostaną na długo  w naszej pamięci. CHCEMY JESZCZE!

Bo w Bielicach jest THE BEST,
Na wycieczkach też tak jest!
Dużo frajdy i zabawy,
Za rok też gdzieś wyjeżdzamy!
Opiekunami młodzieży były panie: Wioletta Opasińska,  Ewa Śniegowska,  Justyna Burzyńska i Paula Zaćmińska.

Wycieczka w Karkonosze

W dniach 23.05 - 26.05.2013 uczniowie klasy II THK/TR odbyli kolejną wspaniałą wycieczkę do Szklarskiej Poręby i Karpacza. Pogoda dopisała, wrażeń wiele, było fajnie, zbieramy pieniądze na następny wyjazd.
Opiekunami byli wychowawca Roman Żółkiewicz i Roman Bednarz.

galeria>>

W górach jest wszystko co kocham ....

W dniu 18 kwietnia dziewczyny z klasy II TOT spotkały się z jednym z najwybitniejszych polskich himalaistów Panem Krzysztofem Wielickim.
W ciągu prawie dwu godzin w zapierający dech w piersiach sposób Pan Krzysztof opowiadał o początkach swojej przygody z górami o wielu wyprawach i towarzyszących im sytuacjach trudnych, tragicznych, a bywało i śmiesznych.

Odbyliśmy wspaniałą lekcję o górach i ich magii, o ludziach gór i o polskim wkładzie w światowy himalaizm. Opiekunami w czasie spotkania byli – Dyrektor Hieronim Banaszkiewicz i Pani profesor Ewelina Banaszkiewicz
Krzysztof  Wielicki to polski wspinacz, himalaista, alpinista, a także taternik. Jako piąty człowiek na Ziemi, jest zdobywcą Korony Himalajów oraz Karakorum. Zdobył 14 ośmiotysięczników.

Targi TOR SALON Poznań

TARGI TURYSTYCZNE TOUR SALON

Największe spotkanie branży turystycznej w Polsce - tak w skrócie określić można targi TOUR SALON, których 23 już edycja odbyła się w Poznaniu w dniach 24 - 27.10.2012.
Oczywiście nie mogło tam zabraknąć naszych klas związanych z branżą turystyczną - II Klasa TOT ,  III i IV  TH . Wyjazd do Poznania odbył się w piątek 26.10. Opiekunami wycieczki były Panie: Ewelina Banaszkiewicz, Dominika Nowińska i Katarzyna Twarużek.
Tegoroczne hasło "W cztery dni dookoła świata" idealnie opisuje charakter wydarzenia, podczas którego przedstawiciele biur podróży, wszystkich polskich i wielu zagranicznych regionów, hotele, ośrodki spa i Welles
spotykali się w jednym miejscu. TOUR SALON to miejsce, w którym można spotkać się i porozmawiać ze znanymi osobistościami - w tym roku była to Pani Elżbieta Dzikowska, znana między innymi z wielu podróży, które odbyła ze swoim mężęm, Tonym Halikiem, czy choćby z publikacji "Groch i Kapusta"
W drodze powrotnej piękna pogoda umożliwiła nam zatrzymanie się w Pobiedziskach i zwiedzanie Skansenu Miniatur -gdzie znajduje się  około blisko 35 budowli z terenu Szlaku Piastowskiego w skali 1:20.
Uczniowie zapewniają, że już planują udział w kolejnej edycji targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON!

Ogólnopolski Zlot Oddziałów i Kół PTTK

W dniach 19- 21 października klasa II TOT wzięła udział w Ogólnopolskim Zlocie Oddziałów i Kół PTTK jaki odbywał się w Karpaczu. Zlot rozpoczynał się w piątek w godzinach popołudniowych więc wykorzystaliśmy wspaniałą pogodę i zaraz po dojechaniu na miejsce zdobyliśmy Szrenicę. Co prawda zdobywanie odbyło się wyciągiem, ale szczyt został zdobyty. Karkonosze przywitały nas piękną pogodą i wspaniałymi widokami. Po zejściu ze Szrenicy zahaczyliśmy o wodospad KamieńczykaJ

Kolejny dzień to wyprawa pod Śnieżkę oraz do schronisk Strzecha Akademicka i Samotnia. Wieczorem mieliśmy okazję posłuchać zespołu folkowego SZYSZAK z Zachełmia. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. W niedzielę po wizycie przy wodospadzie Szklarki musieliśmy wyjechać do domu. Było cudnie ciepło i cudnie widokowo.

Szybko postaramy się wyjechać znów w góry.

W czasie rajdu opiekowali się nami Panie Ewelina Banaszkiewicz i Ewelina Luzar oraz Panowie Roman Żółkiewicz i Hieronim Banaszkiewicz

Światowy Dzień Turystyki wycieczka rowerowa

Światowy Dzień Turystyki to święto turystyki obchodzone każdego roku już od 1979 roku. Zostało ustanowione przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO)  W tym roku także uczniowie ZS w Bielicach dołączyli do świętowania tego dnia.
27.09.2012  czyli w dniu Światowego Dnia Turystyki uczniowie klasy II TOT i TŻ wyruszyli na rowerową wycieczkę. Trasa wycieczki rozpoczynała się  w  Bielicach wiodła  przez Gębice i Ostrowo do Przyjezierza, gdzie dzięki uprzejmości dyrekcji OW Morena mogliśmy zorganizować ognisko i oraz zajęcia sportowe. Nie obyło się bez przygód podczas jazdy rowerem ale dzięki opiekunom- Paniom  Beacie Tomaszewskiej, Dominice Nowińskiej , Ewelinie Banaszkiewicz oraz Panu Bartoszowi Rólskiemu cała grupa szczęśliwie wróciła do szkoły. Impreza była niezwykle udana, umożliwiła poznanie najbliższej okolicy, integrację uczniów, a także promowanie zdrowego trybu życia. O powodzeniu rajdu świadczą uśmiechnięte twarze uczestników oraz chęci do udziału w podobnej wyprawie już wkrótce!

Światowy Dzień Turystyki

W piątek 28.09 uczniowie klasy II TOT kontynuując obchody Światowego Dnia Turystyki  przygotowali wystąpienie dla uczniów klas III gimnazjum.
Głównym tematem prezentacji była działalność Światowej Organizacji Turystyki  (UN WTO), która jest inicjatorem Dni Turystyki. W drugiej części prezentacji uczniowie przedstawili walory przyrodnicze i kulturowe jednej z wysp archipelagu Wysp Kanaryjskich – Gran Canarii. Tegoroczny Światowy Dzień Turystyki odbył  się w czwartek 27 września właśnie na Gran Canarii, w  miasteczku Maspalomas. Głównym mottem tegorocznego święta było:  „Turystyka i zrównoważona energia siłami napędowymi zrównoważonego rozwoju”.
Uczniowie klasy TOT przedstawili ciekawostki na temat wyspy- dowiedzieliśmy się skąd pochodzi nazwa- Wyspy Kanaryjskie,  jakie  rodzaje turystyki można uprawiać na tej popularnej wyspie. Uczniowie mieli okazję  posłuchać muzyki pochodzącej z wyspy oraz zobaczyć zdjęcia wyspy.
Po prezentacji uczniowie gimnazjum w 4  dwuosobowych zespołach rywalizowali w konkursie na temat wiedzy o turystyce. Na uczestników quizu czekały nagrody – książki podróżnicze oraz rozmówki j. angielskiego przydatne podczas wakacyjnych wyjazdów.
Dziękujemy za uczestnictwo i gratulujemy zwycięzcom.
W pracy nad prezentacją pomagali nauczyciele: Ewelina Banaszkiewicz i Bartosz Rólski.

Wycieczka do Kruszwicy

W dniu 16.05.2012 uczniowie klas I TOT oraz I TŻ uczestniczyli w wycieczce do Kruszwicy zorganizowanej przez nauczycieli Ewelinę Banaszkiewicz oraz Romana Żółkiewicza.
Pierwszym punktem programu był rejs statkiem „ Rusałka” po jeziorze Gopło. Podczas rejsu kapitan statku przekazał nam wiele ciekawych informacji na temat działalności PTTK oraz samego Jeziora Gopło i Kruszwicy. Następnie zwiedziliśmy Mysią Wieżę - na szczyt Wieży prowadzi  109 schodów. Na tarasie Wieży czekał na nas piękny widok na Gopło oraz okolice.
Kolejnym bardzo miłym akcentem był grill, który zorganizowali dla nas działacze kruszwickiego PTTK – dziękujemy za wspólnie spędzony czas J
Ostatnim etapem wycieczki była wizyta w Nadgoplańskim Parku Tysiąclecia, gdzie obejrzeliśmy film na temat ochrony przyrody w tym Parku Kajobrazowym. Podczas spotkania szczegółowo została omówiona historia Nadgoplańskiego Parku Tysiąclecia.  Dziękujemy za udaną wycieczkę- do zobaczenia na kolejnychJ

Wręczenie legitymacji nowym członkom PTTK

W dniu 15 grudnia  klasy I TOT i I TŻ spotkały się w ramach zajęć koła turystycznego z przedstawicielami Zarządu oddziału PTTK w Kruszwicy. Na spotkanie przybył Pan Prezes Zarządu Bogdan Lipiński oraz Kierownik oddziału Pan Henryk Zajączkowski. Głównym celem spotkania było wręczenie legitymacji członkowskich PTTK nowo przyjętym członkom. Pan Lipiński zapoznał nas z historią oddziału w Kruszwicy oraz jego działalnością w chwili obecnej. W miłej i sympatycznej atmosferze umówiliśmy się na kolejne spotkanie w grodzie Popiela. Inicjatorami spotkania byli prof. Ewelina Banaszkiewicz i prof. Roman Żółkiewicz, opiekunowie koła PTTK w naszej szkole.

Galeria>>

Wycieczka do Puszczykowa

W dniu 07.12.2011 uczniowie klas I TŻ/TOT oraz III TR uczestniczyli w wycieczce do Puszczykowa. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję obejrzeć zbiory podróżnicze w Muzeum – Pracowni literackiej Arkadego Fiedlera.

W zbiorach muzeum znajduje się m.in. gigantyczny ważący ponad 2 kg ząb słonia oraz kolekcja przepięknych niespotykanych na naszym kontynencie barwnych motyli. Atrakcją było wejście na pokład repliki legendarnego żaglowca Krzysztofa Kolumba w skali 1:1 Santa Maria. Kolejnym przeżyciem było wejście do piramidy.   Piramida jest miejscem o szczególnej mocy, gdzie z wielką siłą skupia się kosmiczna energia, a człowiek poddany jej dobroczynnemu działaniu, staje się zdrowszy i lepszy, tym samym szczęśliwszy. Wystarczy wejść do środka…

Ostatnim etapem wyjazdu był seans filmowy w kinie w Poznaniu. Opiekunami wycieczki byli: Zofia Smigielska, Ewelina Banaszkiewicz i Bartosz Rólski.